Hemma igen

Och så var man hemma och även lunchen ligger i magen. Passar på att skriva några rader när Erik och Leo tittar på barnprogram en stund. För snart blir det full rulle igen - Erik ska fixa vinterdäcken, och jag tänkte gå till lekparken med plutt.
  "Mötet" som jag var på för en stund sen - var väl sådär inspirerande idag. Eftersom jag är arbetslös så slungas jag till olika aktiveteter via AMS, så nu är jag inskriven i en ny aktivietet. Tycker att det är bra möten, man lär sig nya vägar till jobb, hur man gör vid arbetsintervju osv - som är bra att ha med sig i ryggsäcken när väl är dags. Men idag skulle vi vara två och två och göra en anställningsintervju på varandra. Bra att veta ungefär vad som ska komma skall - men det är inte lätt att ta det på allvar när man vet att det bara är en övning. Jag var inte nervös - jag hade svar på tal - och jag vet (om jag känner mig själv rätt) att skulle detta var en riktig arbetsintervju hade jag varit sjukt nervös och säkert få tunghäfta på vissa frågor.
Men då vet jag vad jag måste träna på - tills dess.

Inga kommentarer: